Ako povedala, nórsky grant bol vo výške 198.000 eur, pričom projekt
Inovatívne vzdelávanie ako nástroj na reflektovanie environmentálnych
výziev a potrieb trhu práce bol spolufinancovaný zo štátneho rozpočtu
sumou 30.000 eur.
"Moderné vybavenie a nové technológie rozšírili kompetencie učiteľov,
ktorí do výučby vďaka tomu zapracovali inovácie a atraktivitu, čo
prispelo k zvýšeniu záujmu žiakov o štúdium. Na druhej strane ukazujeme
zamestnávateľom, že sa vieme veľmi rýchlo prispôsobovať novým trendom a
máme záujem vylepšovať vzdelávacie procesy," uviedol vedúci odboru školstva Úradu PSK Ján Furman.
Výsledkom projektu sú nové učebné materiály, ako aj používanie moderných
nástrojov informačno-komunikačných technológií a inovatívnych
technológií vo výučbe či v rámci obsluhy. V škole pribudol robotický
čašník, ktorý v školskej reštaurácii vykonáva roznášku jedla a nápojov.
Je intuitívny a reálne mapuje prostredie, v ktorom sa nachádza, takže sa
dokáže vyhnúť prekážkam. Disponuje hlasovou umelou inteligenciou, so
zákazníkmi komunikuje v slovenskom jazyku.
"Na škole sa takisto dovybavili učebne, okrem iného laboratórium, a
to novými stolmi a prístrojmi, ktoré umožňujú inkluzívne vzdelávanie aj
znevýhodneným skupinám. Žiaci a učitelia využívajú nové typy softvérov,
virtuálnu realitu, robotické stavebnice aj videokonferenčný systém.
Novinkou sú takzvané inteligentné kvetináče, v ktorých sadia žeruchu,
reďkovku či rukolu a iné rastliny využiteľné v gastronómii," priblížila výsledky projektu riaditeľka SOŠ gastronómie a služieb v Prešove Andrea Klačeková.
Partnerom školy v projekte sa stala Stredná odborná škola za polárnym
kruhom v Nórsku. V rámci spolupráce a výmeny skúseností ju učitelia
prešovskej školy navštívili v novembri uplynulého roka.